En bici per Cerdanyola del Vallès

Bici Cerdanyola
Des de fa unes setmanes, aproximadament d'ençà de l'arribada del nou any, estic anant normalment en bici al meu lloc de treball a la Universitat. De fet, segurament podria haver començat a anar-hi ja fa temps, perquè trigo en arribar-hi menys de 20 minuts, poc més del que em representa anar-hi en cotxe, especialment de tornada. Per altra banda, també és quelcom d'agrair per a una persona de mena nerviosa com jo i que es passa força hores assegut davant de l'ordinador. En Miquel, que ja fa temps que hi va en bici i de més lluny, ha aprofitat per a donar-me alguns consells que segur que poden ser interessants per a més gent.
Sense voler imitar tan exhaustivament a en Marc, qui també em va assessorar en la posada a punt de la bicicleta, he mirat de fer un recorregut en fotos dels carrils bicis que hi ha a Cerdanyola del Vallès. Cal dir que la visió és força lamentable. Pel que sembla, fa uns anys van fer-se uns pocs carrils bici per Cerdanyola, alguns dels quals jo aprofito diàriament, però que ara es troben desdibuixats i curiosament no tenen continüitat, com podeu veure-ho a una foto.
És realment paradoxal que l'enllaç a la ciutat més propera a la UAB, i que acull a molts dels seus estudiants, no tingui uns carrils bicis acondicionats com cal. Ja fa més de 3 anys que altres ja s'han queixat en aquests termes, i no diria que s'hagi millorat gaire.
Curiosament, pel que semblaria d'acord al que llegeixo, es farà abans una connexió en bici de Sant Cugat a Cerdanyola que no a la UAB, que considero que seria molt més necessària. Fent una cerca a Internet, veig que fa anys que s'ha comentat que es faria una xarxa de carrils bici de la UAB a les poblacions veïnes des d'un projecte anomenat BiciUAB... pel que diria tampoc no s'ha avançat massa.
L'única novetat evident, i benvinguda, és l'aparició del Biciberg, un espai per a guardar-hi aquests vehicles, que s'ha emplaçat al costat de la Plaça Cívica. Aquest sembla pensat especialment per a la gent que pot haver fet un tram en bici al seu municipi i llavors agafat els FGC per a acabar d'arribar a la UAB.
Els propers dies aprofitaré per a preguntar sobre el tema tant a l'ajuntament com a la universitat, i d'allò que en tregui el trellat, miraré d'actualitzar-ho en aquest mateix bloc.

Commenting on this Blog entry is closed.

Comments

Ara m'he quedat de pedra!! Porto des que van construïr la cosa aquesta allà enmig pensant en qui l'utilitzaria i com funciona, perquè fet i fet encara no he vist a ningú utilitzar-ho. M'alegra molt doncs, trobar-me amb algú que si que ho fa, ara quan els companys critíquen de forma riallera als administradors universitaris podré ser l'ovella negra dient que algú l'utilitza!!!

Salutacions!

La veritat és que jo no l'empro tampoc, encara que l'hagi benvingut... desconec qui ho pugui fer. De fet, puc deixar la bici en un altre lloc.
Salutacions, pel que veig, a un altre habitant de l'Autònoma!

Jo crec que és mite més de l'Autònoma, ja que ningú a vist a ningú utilitzar-ho. Ja el podem incloure en la llista de mites i misteris de la uni, juntament amb qui són i que fan a veterania (ja que mai baixen amb el poble de la cinica) o quin tipus de cerimonies sataniques fan al santuari/monastiri de magisteri, o si realment algú ha sortit d'aquell passadís de filosofia on qui entra ja no surt, o quines orgies polítiques es fan a la cripta de la facultat de polítiques... alguns diuen que en l'aparcament de les bicis el rector sol enterrar a l'oposició, ja que al Molins, l'altre candidat a rector en les passades eleccions, no se la tornat a veure pel campus des d'aleshores... en fi... potser és millor així...

Salutacions company!!!

Moltes felicitats pel nou habit, jo fa uns mesos vaig agafar aquest vici i ja no me'l trec. No et deixis intimidar per conductors amb massa presa :P

Toni, jo crec que el carril bicicleta sí que hi és, des de Serra Galliners fins a la facultat de magisteri.
L'altra cosa és que el carril és del tot mal fet. Primer perquè comparteix espai amb els vianants i no té una mida suficient. Així que sovint has de passar prop d'ells per sota del metre i mig que està demanant, amb prou bon criteri crec jo, l'ajuntament de Barcelona. I segon, perquè no segueix un traçat rectilini i ràpid. Per exemple, per creuar la sortida cap a l'estació de Renfe s'ha de fer molta volta, amb excessiu desnivell i amb corbes massa tancades. Podria afegir que al pas de vianants, ja al campus, a la primera rotonda després del pont de l'autopista, no hi ha indicat pas de bicicleta i no queda clar si tens prioritat o no; i algun cop gairebé m'aixafa un camió homicida (i això que anava a peu!).
Així, que: jo crec que hi ha carril-bici, però no és adequat.