El nou tripartit de Catalunya i temes espinosos com el Quart Cinturó

Quart cinturó, no
Aquests darrers dies, alguns vespres que he pogut trobar-me amb gent que feia temps que no veia, ha estat habitual referir-nos al nou govern de la Generalitat de Catalunya. Alguns dels punts que he discutit és la posició que adquirirà el govern respecte a temes espinosos que en principi separen a PSC-PSOE dels seus dos companys de govern: ERC i ICV-EUiA. Personalment he d'admetre, segons s'està desenvolupant l'entrada del nou govern, sóc bastant escèptic pel que fa a que aquests facin valer llur posició en alguns dels diferents aspectes que en principi haurien de defensar; però si no ho fan, llavors quin sentit té que es reclami la confiança d'uns determinats votants pel que fa a certs compromisos si, a l'hora de la veritat, no els apliquen, malgrat això realment impliqui enfrontar-se al propi soci de govern amb tot el batibull mediàtic que en pot seguir...

Algunes de les iniciatives i campanyes d'oposició als projectes als quals em refereixo han estat sovint riculitzades pels mitjans oficialistes i titllades com a contràries a una política de progrés i desenvolupament econòmic atribuint-les cap altra motivació que el fet de queixar-se perquè sí. Però la veritat és que moltes de les plataformes d'oposició han estat aportant des de que han iniciat la lluita un estudi i seguiment del que implica certes actuacions en el territori, sovint d'una forma més transparent i documentada del que ho han fet les administracions. Igualment, llur activitat no es redueix únicament a l'oposició com sovint es critica, sinó que s'acostumen a exposar alternatives que crec que part dels ciutadans segurament subscriurien.

Com a exemple d'això, el quart cinturó, que es tractaria d'una autovia paraŀlela a l'actual autopista A-7, que aniria des de Sant Celoni a Abrera tot passant pel nord de les comarques del Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès. Aquest projecte és defensat per entitats com ara la Cambra del Comerç de Barcelona com una solució per a agilitzar les comunicacions de l'àrea metropolitana de Barcelona. Qui s'oposa, argumenta que la construcció d'una nova via tindria profunds efectes negatius sobre l'entorn i que a més esperonaria l'especulació salvatge al voltant de la nova via, alhora que es qüestionen les millores que s'aconseguirien. Com a alternativa s'aposta, depenent del tram, per l'alliberament de diferents peatges, l'ampliació en carrils d'algunes carreteres, les connexions entre vies ja existents i la potenciació del que sembla pràcticament abandonat teixit ferroviari.

Més informació

Commenting on this Blog entry is closed.